منوی دسته بندی

تیزرتبلیغاتی چیست؟

 یکی از اولین و ابتدایی‌ترین روش‌هایی است که برای معرفی خود و محصولات خود، استفاده می‌کنیم و از این راه، ارتباطی بین عرضه و تقاضا برقرار می‌شود. در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راه‌های ارتباطی، تبلیغات نیز دچار تغییر شده و شیوه‌های نوینی پدید آمده است که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌کنیم. تبلیغات می‌توانند گفتاری، نوشتاری و یا تصویری باشند که با توجه به پیشرفت چشمگیر رسانه‌های دیداری و تصویری، نوع تبلیغات تصویری از بیشترین و تاثیرگذارترین انواع تبلیغات است.
تبلیغات تصویری که تیزرها هم جزئی از این گونه تبلیغات هستند، تعریف خاص خود را دارد .

GAAT

  •  

     

    تیزر تبلیغاتی؛ یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه است که به سبب حالت پنهان‌کردن و کامل نشان ندادن همه چیز در آن سبب می‌شود حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته شود و نسبت به آن واکنش نشان دهد. پس ایجادِ کنجکاوی اولین رسالت یک تیزرِ تبلیغاتی است.

     

تبلیغات شما را قدرتمند می کند
GAAT

نمونه تیزرهای تبلیغاتی گروه گات

چرا تیزر تبلیغاتی؟

تیزر تبلیغاتی بازوی قوی برای تبلیغات شما است، چرا که میزان دیده شدن شما توسط تیزر تبلیغاتی 37% بیشتر از سایر روش‌هاست .

کاربردهای یک تیزر تبلیغاتیِ‌خوب

 

* با استفاده از یک تیزر اطلاعات زیادی در رابطه با محصولات خود می‌توانید بدهید 

 

* با استفاده از تیزر به راحتی می‌توان مخاطبان را توجیح کرد که به محصول شما نیازمند هستند و یا خدمات شما می‌تواند نیازهای آن‌ها را برطرف کند

 

* یک تیزر خوب می‌تواند محصول شما را بهتر از سایر محصولات موجود جلوه دهد

 

* با استفاده از تیزر خوب می‌توانید اعتبار شرکتتان یا محصولتان را افزایش دهید

نمونه تیزرهای تبلیغاتی گروه گات

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر رئال

تیزر موشن گرافیک

تیزر تلفیقی

تیزر رئال

 

همانطور که از نامش مشخص است یعنی تیزری که کاملاً واقعی است و این واقعی جلوه کردن از مرحله فیلم‌برداری شروع می‌شود. بر اساس سناریو فیلم‌بردار در لوکیشن حاضر می‌شود و از محصول و هر آنچه در سناریو مشخص شده تصویربرداری می‌کند.

تیزر موشن گرافیک

 

در این نوع تیزر در واقع چیزی به صورت واقعی فیلم‌برداری نمی‌شود. البته این نوع از تیزهای تبلیغاتی هم سناریو وجود دارد ولی تصاویر به وسیله برنامه‌های کامپیوتری خلق می‌شوند و از دوربین‌های خاص برای تصویربرداری مجازی استفاده می‌شود.

تیزر تلفیقی

 

در این نوع تیزر تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست تصاویر به دو صورت تولید می‌شوند. در حقیقت قسمت‌هایی از تیزر از فیلم‌های واقعی استفاده شده است و در قسمت‌های دیگر تصاویر مجازی هستند و در فضای مجازی و به صورت کامپیوتری خلق شده‌اند.

 

سخنی با همراهان گات

مجموعه فرهنگی تبلیغاتی گات با شناخت کامل از همه‌ی مراحل ساخت و همچنین با دارا بودن ابزارآلات به روز و مورد نیاز و بهره‌مندی از کادر مجرب و دانش‌آموخته در زمینه‌ی هنر از دانشکده هنر دانشگاه تهران، تمام تلاش خود را می‌کند تا تعریفی جدید و جذاب از تیزرهای تبلیغاتی ارائه دهد تا بتواند همراه قابل‌اعتمادی برای مخاطبانش در زمینه‌ی تبلیغات باشد.

نمونه تیزرهای تبلیغاتی گروه گات

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

پیش‌تولید

تولید

پس تولید

پیشتولید

 منظور از پیش‌تولید این است که چیزهای لازم برای تولید فراهم شود. از جمله اینکه لوکیشن‌های فیلم‌برداری مشخص شوند، تصاویر مربوط به محصولات یا شرکت بازرگانی و افرادی که قرار است در تیزر معرفی شوند آماده شود، سپس ارائه سناریو از طرف سازنده به کار فرما، تهیه متن نریشن با همکاری دو طرف و آشنایی با مدیران و اطلاع از خواست آن‌ها در مورد نحوه‌ی تدوین و مشخص شدن اولویت افرادی که در تیزر حضور خواهند داشت.

تولید تیزر

در این مرحله بایستی تمامی مواردی که در پیش‌تولید لیست شده‌اند به مرحله‌ی عمل یا انجام تبدیل شوند. از جمله فیلم‌برداری از محصولات یا افراد، صدابرداری، نورپردازی و به طور کلی عملی‌کردن هرآنچه در سناریو آمده است. در این مرحله فیلم‌های خام به دست می‌آیند تا آماده برای مرحله‌ی بعدی شوند. حضور کارفرما در مرحله‌ی پیش‌تولید می‌تواند پررنگ باشد، اما در مرحله‌ی تولید لزومی به حضور کارفرما نیست.

پس تولید تیزر

در این مرحله فیلم خام در اختیار تدوین‌گر قرار داده می‌شود و او بر اساس آنچه که در مرحله‌ی پیش‌تولید توافق شده شروع به تدوین فیلم خام می‌کند. در این مرحله جلوه های خاص بصری، صداگذاری، تنظیم رنگ و نتظیم نور نیز انجام می‌شود و همینطور متناسب با فضایی که تیزر در آنجا قرار است نمایش داده شود مثلاً وبسایت یا اینستاگرام و… قاب‌بندی انجام می‌گیرد. البته دراین مرحله اگر کارفرما بخواهد قسمتهایی از تیزر تعغیر کند ، اصلاحیه روی تیزر اعمال می‌گردد.

تیزر تبلیغاتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

  1. * مطالعات نشان می‌دهد تبلیغات تصویری 74% بیشتر از تبلیغات نوشتاری بر روی مغز افراد تاثییر می‌گذارد .پس اگر تبلیغات شما محدود به تبلیغات نوشتاری است، به فکر تیزر تبلیغاتی باشید.
  2.  
  3. * بعضی افراد دیر اعتماد می‌کنند در حالی که یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند با نشان‌دادن تصاویر تاثیرگذار اعتماد افراد را جلب کند. پس اگر به اعتماد مشتریانتان بیشتر نیاز دارید، به فکر ساخت یک تیزر تبلیغاتی با معرفی کامل و صادقانه‌ی محصول یا خدماتتان باشید.
  4.  
  5. * گوگل فیلم را دوست دارد و تفاوت بین سایتی که مطالب تصویری ندارد نسبت به سایتی که فیلم و تصویر  دارد خیلی زیاد است چون کاربر زمان بیشتری در سایت شما می‌گذراند.پس اگر رتبه‌ی گوگل و سایتتان اهمیت دارد، به فکر تولید محتوای تبلیغاتی و تیزر باشید.
  6.  
  7. * ویدیو و تیزر باعث می‌شود افرادی که بیشتر از تلفن استفاده می‌کنند را جلب کنید زیرا تیزرها بیشتر در گوشیها دیده می‌شوند. پس اگر می‌خواهید مخاطبینِ گوشی‌ به‌دست را جذب و به مشتری تبدیل کنید، به فکر تولید محتوای تصویری باشید.
  8.  
  9. * با استفاده از یک ویدیو می‌توان اطلاعات بیشتری را در زمان کمتری به مخاطب انتقال داد، به طور کلی مخاطبِ تنبل این روزها ترجیح می‌دهد ببیند و بشنود تا اینکه بخواند. پس اگر نیاز دارید اطلاعات کسب و کار و برندتان را در زمان کوتاهی به مخاطب بدهید، تیزر تبلیغاتی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.
  10.  
  11. * تیزر تبلیغاتی می‌تواند میانِ مخاطبان و مشتریان شما به اشتراک گذاشته شود و بنابراین از مشتریان قدیمی، مشتریان جدید بسازد. پس اگر مشتریانِ قدیمی‌ای دارید که می‌خواهید برندتان را به آنان یادآوری کنید یا از طریقِ آنان به مشتریانِ جدیدی برسید، به فکر تیزر تبلیغاتی باشید.