نمونه دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
به گفته مجله فوربزآقای نیل پتل (Neil Patel) جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیاست و ایشان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی به این سوال که دیجیتال مارکتینک چیست اینگونه پاسخ دادند :
((دیجیتال مارکتینگ به نوعی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته میشود که اطلاعات از طریغ دستگاه های دیجیتال یا الکترونیک ، مبادله میشوند))
تاریخچه مختصری از دیجیتال مارکتینگ :
رادیو در سال 1896 اختراع شد و ده سال طول کشید تا عمومی شود و همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند و بعداز این بود که برخی به فکر تبلیغ ار طریق رادیو افتادند و به این ترتیب با تبلیغ یک اپرا اولین پیام تبلیغاتی دیجیتال شکل گرفت و البته تمام بلیط های اون اپرا فورا فروخته شد.
تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)
بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهیها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامهها و غیره میپردازد. در این روش هزینههای تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمیتوان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینهها هدر میروند. اندازهگیری نتایجی که از این نوع بازاریابی عایدتان میشود بسیار سخت و دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست.
در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدماتتان را با روشهایی مثل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) و… تبلیغ میکنید. در این نوع بازاریابی هزینهها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدفگیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است. همچنین اندازهگیری بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای تحلیلی آسان است.
اگر میخواهید به گروه خاصی از افراد در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید و درعینحال هزینهها را پایین نگهدارید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود. انجام این کار همچنین به شما این امکان را میدهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمعآوری کنید تا بتوانید کمپینهای بازاریابی موثرتری ایجاد کنید. بااینحال، هنوز هم جایی برای بازاریابی سنتی وجود دارد. اگر میخواهید به مخاطبان مسنتر یا مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روشهای بازاریابی سنتی ممکن است سازندهتر و بهتر از روشهای بازاریابی دیجیتال باشند. اگرچه ممکن است این روشها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود میبینید این است که برای بعضی از کسبوکارها خوب جواب میدهند و کارآمد عمل میکنند.اینکه بخواهیم از بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، لزوماً یکی را برتر و بهتر معرفی کنیم کار درستی نیست؛ زیرا هر کدام برای اهداف و مخاطبان متفاوتی میتوانند منا سب با شند
از بین بازاریابی سنتی و دیجیتال، لزوماً یکی را برتر و بهتر معرفی کنیم کار درستی نیست؛ زیرا هر کدام برای اهداف و مخاطبان متفاوتی میتوانند منا سب با شند .
- نکته مهم این است که باید به خاطر داشت که هیچ کدام از تبلیفات دیجیتال و سنتی ؛ ذاتا برتری بر دیگری ندارند.
نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
در نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ شما با استفاده از کانالهایی که در بستر وب هستند برای
شناساندن برند و محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه استفاده میکنید. اینترنت،
اپلیکیشنها، موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال، کانالهایی هستند
که میتوانید در بستر آنها به مخاطبان هدف خود برسید.