منوی دسته بندی

نمونه عکاسی تبلیغاتی

                                                               عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

عکاسی تبلیغاتی که یکی از انواع دسته بندی عکاسی است را میتوان در دسته های مختلف عکاسی دسته بندی کرد . سایر دسته بندیهای عکاسی میتوان به عکاسی خبری ، عکاسی مد و لباس ، عکاسی محصولات ، عکاسی محصولات غذایی ، عکاسی محیط زیست و عکاسی معماری تاریخی و غیره …، اشاره کرد.به طور کلی عکاسی تبلیغاتی را میتوان اینگونه تعریف کرد که نوعی از عکاسی است که هدفش رساندن پیام مستقیم یا غیر مستقیم به مخاطب است .طیف وسیعی از نیازهای کوچک یا بزرگ میتواند با عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی براورده شود . این صنعت نه تنها برای معرفی و آشنایی مخاطبان با محصولات یا خدمات شرکتهای برزگ مورد استفاده است بلکه امروزه کسب و کارهای کوچک و اینترنتی هم با استفاده از عکاسی تبلیغاتی ، کالاهای خود را به بهترین نحو ممکن به مخاطب ارائه میکنند و میتوانند عکسهای تبلیغاتی را در فضاهای مجازی مانند وب سایت ها یا اینستاگرام و … قرار بدهند .

نکته قابل توجه

این نکته را باید در نظر داشته باشیم که هر عکسی که از محصولی گرفته میشود لزوما عکس تبلیغاتی نیست بلکه در عکس تبلیغاتی پیامی مستتر است که در پاره ای از اوقات کاملا در لایه های زیرین قرار دارد و صرفا با غیر مستقیم بیان کردن منظور خود حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد میکند و از این طریق بیشترین توجه را جلب میکند .

                               نگاهی کوتاه به تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

 

در اوایل سال 1820 یا به عبارت دیگر در ابتدای دهه 20 میلادی اولین عکس دائمی گرفته شد و به این طریق عکاسی شروع شد . در قرن بیستم با پیشرفت تکنولوژی و همینطور با پیشرفت ابزار الات عکاسی عده زیادی از مردم به این حرفه جدید روی اوردند .

از جمله صنایع صنعتی به این روش جدید تصویر برداری روی آوردند و صنایع بزرگ سعی کردند از این روش به معرفی محصولات و خدمات خود روی بیاورند .

در طی جنگ جهانی اول بود که عکاسی به طور کلی رشد زیادی کرد و کاربردهای مختلفی از جمله کاربرد نظامی و خبری برای عکاسی بوجود آمد و در این حین عکاسی تبلیغاتی رشد زیادی کرد و صاحبان صنایع دریافتند که با استفاده از عکسهای باکیفیت و خوب میتوانند توجه بیشتری را به محصولات و خدمات خود جلب کنند و این اغازی شد برای عکاسی تبلیغاتی.

در سال 1837 میلادی بود که صنعت عکاسی به طور رسمی بوجود آمد و لی در ان زمان تجهیزات عکاسی انقدر بزرگ بودند که قابل حمل و نقل نبودند و بیشتر برای تفریح و سرگرمی افراد ثروتمند شناخته می شد . به این شیوه عکاسی کلیشه داگر گفته میشود .

                                انواع مختلف عکاسی تبلیغاتی

   1_ عکاسی در زمینه سفید

در این نوع از عکاسی محصول مورد نظر که معمولا  کوچک و قابل حمل و نقل است ، به تنهایی و بدون وجود هیچ چیز دیگری در یک پس زمینه سفید قرار میگیرد و عکاس فقط از محصول عکس برداری میکند و هیچ چیز دیگری که باعث عدم توجه به سوژه میشود در کادر عکس وجود ندارد. باید توجه داشت در این نوع عکاسی به دلیل فکوس زیاد و سفیدی زمینه باید به نور پردازی توجه خاصی داشت .

   2_ عکاسی دکوراتیو

 

در این نوع از عکاسی تبلیغاتی محصول یا سوژه مورد نظر در دکوری خاص

، جذاب و از پیش تایین شده قرار میگیرد و عکس فقط از محصول نیست بلکه

دارای غابی مشخص است و دکور در جهت بهتر

دیده شدن محصول و بهتر رساندن پیام باید

طراحی و ساخته شود

   3_ عکاسی فتومونتاژ

در این نوع از عکس برداری تبلیغاتی ، عکاسی از جزعیات و اجزای تشکیل دهنده

محصول با دقت بالا ، انجام میشود و در مرحله پایانی با استفاده از برنامه ها و نرم

افزارهای تدوین و ادیت ، دوباره اجزاء در کنار هم قرار میگیرند . در اینجا لازم به

ذکر است که عکاس باید مهارت استفاده از این نرم افزارهای اصولی را داشته باشد.

 

    4_ عکاسی ماکرو

به طور کلی در این نوع عکاسی اجسام بزرگ نمائی میشوند بنابراین عکاسی ماکرو برای محصولات بسیار کوچک و با ابعاد کم کار برد دارد مانند عکاسی از جواهرات کوچک و اشیاء گرانقیمت که ابعاد کوچک دارند .

لازم به ذکر است که در عکاسی ماکرو لنز ها حرف اول را میزنند و باید عکاس از ابزارالات خاص این نوع تصویر برداری بهره مند باشد . مثلا نشان دادن یک قطره شبنم روی یک برگ از همین نوع عکاسی مایکرو می باشد.